sunnuntai 9. helmikuuta 2014

Alppihiihtoa

Hyvinä, aurinkoisina päivinä horisontissa näkyvät Alppien siluetit. Katselen niitä milloin auton, milloin koulubussin kyydistä, haaveilen sinne pääsystä ja oon iloinen että päädyin Ranskassa just tälle alueelle. Vuorijono näyttää olevan lähellä, vaikka oikeasti välimatkaa on siinä 200km. Oon oppinut, että tällainen hyvä Alppien ihailupäivä ennustaa sadetta, ja se tuli todistettua tällä viikolla..perjantaina aamuyön paikkeilla ajattelin puoliunessa ettei voida mennä kouluun sen rankkasateen takia.

Nää viimeiset kaksi viikonloppua on ollut hyvällä tapaa toiminnantäyteisiä. Viime viikonloppuna olin Lyonissa pitkästä aikaa, vaikea uskoa mutta viime kerta taisi olla siinä kaksi kuukautta sitten. Oli kiva käydä siellä taas ! Vietin päivän shoppaillen venäläisvaihtarin kanssa, tuli kotoisa olo kun puhuttiin Stockmannista, Fazerista ja Suomen toimivasta julkisesta liikenteestä (kun koulubussi unohtaa tehdä klo 18 kierroksen ja joutuu odottamaan siinä tunnin että kuski palaisi hakemaan, saattaa jopa HSL:ää tulla ikävä). Samaisena viikonloppuna tein jauhelihakastiketta, joka matkusti kattilassa meiän mukana vieraille. Emäntänä toimi huippukokki ja meitä olikin syömässä viiden hengen sijaan yli kymmenen, mutta kaikille riitti ja sain kiitosta.

Tänä viikonloppuna sitten yksi mun vaihtoon liittyvistä unelmista toteutui, kun pääsin Alpeille laskettelemaan ! Mun lukio järjestää sellasia päiväretkiä Alpe d'Huez -nimiselle hiihtoasemalle, missasin ekan koska meillä oli just sillon se YFU:n viikonloppu, mutta nyt pääsin mukaan. Lähtö oli koululta kello 6, joten herätys soi ennen viittä..tällä kertaa ranskalaiset pääs yllättämään mut: lähettiin oikeasti tasan kuudelta :D 2,5 tunnin ajomatkan jälkeen saavuttiin paikan päälle.

Intersportin vuokrakamat alle ja menoksi
esimakua maisemista

meiän hiihtoseurue :D

Mulle toi päivä oli kokemuksena tosi erityinen, mulla on nimittäin laskukokemuksia vaan Suomesta. Oon sitä mieltä että jokaisen joka laskettelusta yhtään tykkää on päästävä edes kerran Alpeille ! On se kuitenkin vähän erilaista..parasta oli, kun host-isä tuli illalla hakemaan mua koululta ja näytin näitä maisemakuvia ihan innoissani, jolloin kommentti oli vaan että "joo Alpithan ne siinä..?" Selitin sitten taas kerran että Suomessa ei ole tollasia näkymiä. Host-äidille palatessa olin väsynyt koko päivän ulkonaolon jälkeen, turha sanoa mutta nukuin tosi hyvin :D Tänään meillä on käsispeli, katotaan nouseeko jalka.

Seuraava ja samalla viimeinen lasketteluretki on maaliskuussa, sille on päästävä mukaan.


2 kommenttia:

  1. kiva postaus! ja tosi ihana tää sun blogis ♥ tykästyin tähän heti ku tänne tulin! :) ulkoasu, kuvat, sun kirjotustyyli, kaikki nappaa! :)

    fashionsituation.blogspot.com ♥

    VastaaPoista