tiistai 24. joulukuuta 2013

Joulumieltä etsimässä

Tänään heräsin kovaan tuuleen. Makasin sängyssä mun huoneessa talon ylimmässä kerroksessa ja pelkäsin että kattotiilet lähtis lentoon mun yläpuolelta, siltä ainakin kuulosti. Näkymä ikkunasta paljasti, että vain taivas oli valkoinen, lumesta ei ollut tietoakaan. Ei kyllä ollut mun joulumielestäkään :D

Ne vaihtarit, joiden kanssa oon puhunut asiasta, on sanonu ettei joulu oikeen tunnu joululta tällä kertaa. Oon samaa mieltä, eikä mun tee mieli ajatella asiaa sen enempää, yritän pitää joulun vaan päivänä muiden joukossa. Sitä sanotaan, että just joulu ois vaikeeta aikaa vaihtarille, että sillon koti-ikävä iskis pahasti. Mut sellastahan se on joka päivä, muistot rakkaista ihmisistä saattaa alkaa välähdellä mielessä kun esim. kuuntelee jotain tiettyä biisiä. Joulu eroaa arjesta vaan siten että se on sitä yhdessäolon aikaa, jollon munkin perheellä on tietyt, samanlaisena vuodesta toiseen toistuvat perinteet, joita rakastan, ja se saa ikävöimään enemmän. Mut ens vuonna saan taas sen perinteisen suomalaisen joulun, tänä vuonna sitä on kiva juhlistaa yhdessä mun ranskalaisen perheen kanssa. Luvassa on monen monituista joulupäivällistä, taidan joutua dieetille ens vuoden alusta.

host-isän kuusi
ja host-äidin kuusi !
 Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta kaikille ! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti