sunnuntai 4. elokuuta 2013

Järjestösäätöjä

"It's not right, it's not wrong, it's just different."
Jokanen Yfu:n vaihtari on varmasti kuullu ton, se on joku motto tai jotain. En välttämättä tietäis tota, koska Yfu ei ollu alunperin se järjestö jonka kautta olin lähössä (mä vähä säädin vaihteeks).
Löysin pitkän listan eri vaihtojärjestöistä, ku aloin ettiä ittelleni sopivaa. Alunperin halusin lähtee Kanadaan niin, et oisin ollu ranskankielises perhees ja englanninkielises koulus, luin jostain et sellanenki ois mahollista. Ei sit kuitenkaa ollu, joten pienen harkinnan jälkee päädyin valitsemaan Ranskan kohdemaaks. Tein vähä tutkimusta ja Yfu ja Afs nous perinteisinä ja kokeneina järjestöinä esiin. Niinpä kävin sit viime kesänä sekä Afs:n että Yfu:n haastatteluis ja niiden jälkeen tulin siihe tulokseen et haluisin lähtee Afs:n kautta, jotenki pidin enemmän siit haastattelutilaisuudesta ja sit mun äiti on ollu aikoinaan sen kautta Jenkeissä vaihdossa. Yfu:lta tuli kuitenki hyväksymiskirje pari päivää ite haastattelusta. Tilanne oli siis se, et mul oli paikka Yfu:lla, mikä ois pitäny varmistaa pian, mut Afs:ltä ei kuulunu mitään ja oltiin just lähössä matkalle perheen kaa. Sit soitin Afs:n toimistoon ja kysyin asiasta, kerroin et mul on jo periaattees paikka toiselta järjestöltä, mut et jos Afs hyväksyis mut ni haluisin mieluummin mennä sen kautta. Noh, vähän ajan päästä mulle kerrottiin et mun haastattelupisteet ei riittäny Ranskaan ja tarjottiin jotain muuta kohdemaata. Olin tosi pettyny, luulin et se haastattelu oli menny hyvin, ja halusin kuitenki Ranskaan. Niinpä must tuli yfulainen enkä oo katunu ollenkaa, päinvastoin oon tosi tyytyväinen ! Yfu on toimiva järjestö ja tiedonvälitys on nopeeta, perhe löyty aikasin ja kaikkee. Omasta tähänastisesta kokemuksesta voin suositella Yfuu, jos on lähössä vaihtoon ja on viel valitsemassa järjestöä. Tää oli nyt tällane pieni Yfu mainostus ;)

weheartit hahaa ♥



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti