torstai 8. elokuuta 2013

Subjunktiivi konjunktioiden kanssa

Moikka ! Tää viikko on kulunu kavereiden ja Emilin kanssa, tuntuu et haluun vaan viettää jokasen mahollisen hetken niiden kaa. Koulu alkaa kohta ja sit jäädään Ronjan kanssa ihmettelee ajan kulumista. Lähtöpäivä lähestyy ja tekemistä kyl riittää..Monet kysyy, et mitä aion tehdä sillä aikaa ku muut on koulussa, mut oon kehittäny ittelleni vaikka mitä tekemistä ja Ronjanki kanssa ollaan suunniteltu kaikenlaista Korkeasaaressa käymisestä karjalanpiirakoiden tekemiseen. Mun isä sano just yks päivä, että eikö ookki kivaa ku lähtöön on vielä aikaa ja voin tehdä mitä haluun ja onhan se. Yritän nyt nauttii Suomesta ja elämästä täällä, vaikka läksiäisissä käymisestä tuleeki haikee olo..



Yks asia, johon saan kulutettuu aikaa, on ihan vaan ranskan opiskeleminen. Otin tavotteeks tehä kaks kurssia ranskaa itsenäisesti nyt kesän aikana ja viel on pari kappaletta jäljellä. Sit vuoden päästä voin kuittaa 3. ja 4. kurssit vaan käymällä kokeessa ;) Mulla on siis B2-ranska, mitä monet ihmettelee. "Miten aiot pärjää siel jos oot lukenu vaan kolme vuotta ?" on kuultu usein, lievästi lannistava kysymys..mut onhan niitäki joiden mielestä Ranskaan lähteminen on tosi hienoo ja kivan erilaista, näiden ihmisten kommentit saa taas uskoo että kyl mä tuun pärjäämään. 
Ostin keväällä pelimatkalt Belgiasta ton ranskankielisen Cosmopolitanin, oon käännelly sitä vähän ja sit kuunnellu paljon ranskalaista musiikkia. Oon opetellu kans sanoo "yrittäkää ymmärtää" ja "puhu hitaasti" eli kyl tää tästä ! xD



2 kommenttia:

  1. Subjunktiivi on kyl salee vaan ranskanopettajien salaliitto! Ehk sit vuoden päästä tajuaa :D

    T. Symppaava tyyppi elikkäs Irene

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. samaa mieltä !! xD tai no mun maikka sano et se ois poistumas käyttökielest et sillee :D ehk vuoden pääst tiietää tääki..

      Poista