lauantai 3. elokuuta 2013

Kaikki edessä


Moikka ! Oon kohta 17 vuotta täyttävä tyttö Espoosta. Tän kuun 28. päivä suuntaan kohti Ranskan Maclasia, joka on noin tunnin ajomatkan päässä Lyonista etelään (google maps esiin). Harrastan korista ja pianon soittamista, tosin koris jää vähemmälle nyt ku kuuleman mukaa mulla ei oo mahollisuutta pelata Ranskassa..mut aion kokeilla käsipalloa, jos se vaikka ois siellä se mun juttu. Ja isäntäperheestä pitäis löytyä piano ! Ajattelin ottaa joitain nuotteja mukaan, niiden näkeminen varmaan motivoi pitämään taitoo yllä.

Isäntäperheen sain aika aikasin verrattuna joihinki mun tuttuihin, jotka ei oikeen vieläkään tiedä minne on lähössä. Itse asiassa mulla on kaks perhettä, koska host-perheen vanhemmat on eronnu. Lapsia on kolme, kaks vanhempaa veljeä jotka ei asu enää kotona ja mun ikänen sisko. Tuun siis muuttamaan viikoittain sisko Maudin kanssa talosta toiseen. Epänormaalin tilanteen takia mulle kerrottiin huhtikuun alkupuolella että tällanen perhe ois halukas ottamaan mut ja kysyttiin, että olisinko valmis kokeilemaan. Sain pari päivää miettimisaikaa ja ajattelin sitte että miksikäs ei, tuleepahan ainaki erilaista ! Siinä vaiheessa hakupapereiden lähettämisestä oli puol vuotta, ja vaihtoon lähteminen tuntu aika etäiseltä asialta. Perheen saamisen jälkeen oli jotain konkreettista mitä oottaa, ja nyt haluaisin jo lähteä !

Suomeen mua jää odottelemaan perheen ja kavereiden lisäks poikaystävä Emil, ollaan oltu yhessä vuoden verran. Tarkotuksena on pitää taukoo ton mun vaihdon ajan ja kattoo sit ens kesänä taas fiiliksiä (kuulostaapa yksinkertaselta).
Mun paras ystävä Ronja lähtee kans vaihtoon Ranskaan, mikä on must hyvä koska kumpiki saa saman kokemuksen (ja viel samasta maasta). Ronjan vaihtoblogi tässä. Me kohdataan samantapaset ongelmat ja onnistumiset, tutustutaan samaan kulttuuriin ja kaiken lisäks on vielä joku joka jaksaa kuunnella loputtomia vaihtojuttuja ;D mutta niitä ois nyt sitte tarkotus tännekin jakaa. Mulla ei oo ennen ollu blogia, joten oon vähän hukassa tän ulkoasun ja muun kaa..mut päiväkirjaa oon pitäny 10 vuotta et kirjottamisesta on sentään jonkinlaista kokemusta !


Ronja ja mä vuos sitte

Emilin kaa vappun kaivaris :)


25 päivää lähtöön !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti